Post.nl heeft maling aan klanten

Post.nl heeft maling aan klanten, die zoals wij in het buitengebied wonen en waar op zaterdag een pakje moet worden bezorgd. Hoogst onfatsoenlijk.

De spanning werd afgelopen zaterdag ondraaglijk in huize Ruitenbeek. De dag ervoor (6 oktober), heeft mijn echtgenote een mailtje gekregen dat op 7 oktober ’s morgens het op 15 september bij Bol.com bestelde, nieuwe boek van mijn favoriete schrijver Harlan Coben wordt bezorgd.
De titel ‘Laat niet los’ is intrigerend en de aankondigingstekst veelbelovend:

Vijftien jaar geleden werden er twee tieners dood gevonden naast een verlaten treinspoor: de tweelingbroer van Nap Dumas, Leo, en de dochter van het hoofd van de politie. Velen dachten dat ze samen zelfmoord hadden gepleegd, maar er waren ook dorpsbewoners die dat weigerden te geloven.

Nap, die politieagent is geworden, doet er alles aan te achterhalen wat zich die zomer afspeelde. Dan worden de vingerafdrukken van zijn vermiste ex-vriendin bij het treinspoor gevonden en komt hij terecht in een wirwar van familiegeheimen en leugens. Geholpen door de inmiddels gepensioneerde politiechef gaat hij op zoek naar de waarheid. Een die laat zien dat samenzweringen, zowel kleine als grote, dodelijk kunnen zijn – zoals we dat van Coben gewend zijn.

We wachten geduldig op de komst van de Post.nl-bus. Het wordt 12.30, 13.30 en 14.30 uur. De bezorger laat zich niet zien. Post.nl doet niet voor de eerste keer niet wat ze belooft, maar heeft stiekempjes – zo blijkt bij check van het track- & tracenummer – het bezorgtijdstip verlegd naar maandag (vandaag), als er dus niemand thuis is.

Dit zijn uiterst klantonvriendelijke methoden. Frustrerend, want het kan niet anders dan dat men bij het voormalige staatsbedrijf denkt: “voor zo’n pakje gaan we op zaterdag toch niet helemaal naar de Rustenburgerweg in Ursem rijden? Laat ze de kl…. krijgen.” Ik zou zeggen: Van ’t zelfde.