Archief per maand:
Archief per jaar:

Amsterdammer kiest eigen folders

Amsterdammers kiezen zelf de folders die ze willen ontvangen. Ze omarmen dit even slimme als simpele idee achter Kiesjefolders. Dat blijkt uit de geslaagde proef van de, in Diemen gevestigde startup.

“Geadresseerde folderpakketten hebben echt de toekomst”, zegt detailhandel- en marketingspecialist Aldo Breed. Hij is de man achter het succesvolle, jonge bedrijf: “De reacties van de mensen zijn zoals verwacht. IJburg, waar we een maand geleden zijn begonnen, doet massaal mee. Ook in de andere wijken waar we nu via flyers laten weten wie we zijn en wat we doen, zijn de reacties positief.”

Doel is om in drie maanden 15.000 deelnemers te werven. “Gezien het aantal aanmeldingen dat we sinds eind januari al hebben bereikt, gaat dat zeker lukken.” Het gemak dient de mens. De consument gaat naar www.kiesjefolders.nl  en selecteert de folders die hij wil ontvangen. Deze folders worden dan wekelijks en gratis thuisbezorgd op naam in een eigen pakket.

Kilo’s

“Kiesjefolders zorgt er voor dat de consument de folders krijgt die hij wil. En ze niet mist, omdat de bezorger van die dikke huis-aan-huispakketten verstek laat gaan. Daarnaast hoeft de consument niet meer al die kilo’s ongewenste folders direct en ongelezen bij het oud papier te doen. Dat is zo zonde.”

Verder bestaat er nog zoiets als de nee/nee-sticker. ”Gebleken is dat de helft van de mensen die nu een nee-sticker op de voordeur hebben, wel degelijk de folders van hun favoriete winkels willen ontvangen. Dat kan nu met kies je folders.”

Het lijkt bovendien een kwestie van tijd dat de gemeente Amsterdam de ja/ja-sticker invoert. “Een flink aantal Amsterdammers neemt het zekere voor het onzekere en meldt zich daarom vast bij ons aan.”