Archief per maand:
Archief per jaar:

DHL liegt weer

DHL staat blijkbaar voor Die Hufters Liegen. Opnieuw slaat de pakjesbezorger toe bij ons. Dit keer beweren ze glashard dat het pakket is bezorgd, terwijl dat niet zo is.

Tussen 11.21 en 13.21 uur zou een, voor mijn jarige echtgenote Anette bestemd pakje worden bezorgd. Wij zijn beiden thuis (in Ursem, overigens gemeente Alkmaar sinds 1 januari 2015 en dus niet meer gemeente Schermer, zoals ook Postnl nog steeds volhoudt), maar in de genoemde periode belt niemand aan, noch gooit iemand iets in brievenbus.

Tot onze verbijstering meldt de track & trace van DHL dat ze het pakket hebben bezorgd om 13.24 uur. We controleren ten overvloede de brievenbus en de stoep voor de voordeur: niets.

Anette belt met DHL klantenservice, krijgt na 7,5 minuut iemand aan de lijn en wordt steeds bozer, als ze hoort dat het drie tot vijf dagen kan duren alvorens het pakje wel wordt bezorgd. Ze ontploft bijna, als het antwoord op haar reactie ‘Bel die bezorger dan, kan hij vanmiddag alsnog langskomen’ luidt: ‘Mevrouw, hij heeft geen telefoon bij zich.’ Anno 2020…

In het recente verleden hebben we tot vier keer toe met de DHL-leugenaars te maken gehad. Steeds in de avonduren, als we wisten dat we thuis zouden zijn. De smoes om niet te bezorgen was: ‘U was niet thuis.’ Terwijl we nota bene aan tafel zaten. In een geval met gasten. De lichten binnen en op het erf brandden, er stonden meerdere auto’s voor iedereen zichtbaar.

Wij vermoeden dat de DHL-man of -vrouw geen zin had om ’s avonds buiten de bebouwde kom te komen. Maar om ons dan de schuld in de schoenen te schuiven, is ronduit asociaal. We hebben die keren en ook nu in elk geval de leveranciers/afzenders van de diverse pakjes gebeld en hen aangeraden met een bedrijf in zee te gaan, dat wel betrouwbaar is.

Hier een afbeelding van de track & trace: