Dirk waarschuwt voor valse emails

Dirk van den Broek waarschuwt voor valse e-mails van (nog) onbekenden. Hierin wordt ten onrechte de indruk gewekt dat de ontvanger een prijs bij Dirk heeft gewonnen. De supermarktketen betreurt het dat klanten hier mogelijk overlast van ondervinden.

De afgelopen dagen heeft Detailresult Groep in Velsen, waar Dirk onder valt, vragen gekregen van klanten uit het hele land. Zij hadden een mailtje gekregen waarin stond dat ze waren geselecteerd en kans maakten op een cadeaubon van Dirk ter waarde van 365 euro. Als ze daar op in zouden zijn gegaan, hadden ze ermee ingestemd om voor twaalf euro per week te gokken in het zogenaamde Dirk van den Broek Spel.

De supermarktketen is blij dat alerte klanten direct met het hoofdkantoor contact hebben opgenomen. Persvoorlichter Fiona Wijnbergen: “Het is heel vervelend dat we met dit soort praktijken worden geconfronteerd en dat onze goede naam wordt misbruikt. We betreuren het natuurlijk dat klanten mogelijk overlast ondervinden. “ Inmiddels zijn in de winkels en op de website www.dirk.nl, berichten geplaatst waarin voor deze e-mails wordt gewaarschuwd.

De valse email.

De valse email.

Het is eenvoudig te zien dat de bewuste e-mails niet afkomstig zijn van Dirk. De afzender is dirk.spel@email.directewinkans.nl en dat is niet van Dirk. Een in het oog springende fout is dat in de illustratie bij de mail drie boodschappentassen van Dirk, Bas en Digros staan. Sinds 1 april heten alle winkels echter Dirk en is er dus ook maar één boodschappentas.

VW

Inmiddels heeft het ‘aanbod’ zich uitgebreid. Van vw@email.directewinkans.nl  is een mail afkomstig, waarin de ontvanger een gegarandeerd wingetal wordt beloofd, waarmee hij of zij kans maakt op een nieuwe Volkswagen Up. Je hoeft ‘alleen maar’ twee weken met de lotto mee te spelen voor 39 cent. Het riekt naar zwendel.