Gepersonaliseerde aanbiedingen

Ahold USA heeft Verizon Enterprise Solutions ingeschakeld om 780 van zijn winkels om te vormen tot een smart store. In deze winkels wordt veel meer digitaal aangeboden dan alleen gratis wifi. Klanten die gebruikmaken van de app SCAN IT! Mobile, krijgen gepersonaliseerde aanbiedingen terwijl ze door de winkel lopen.

Ze kunnen de app ook gebruiken om producten te scannen en af te rekenen bij een selfservicebalie. Achter de schermen profiteren de medewerkers van krachtige netwerkconnectiviteit, zodat ze snel en veilig allerhande gegevens kunnen overdragen, van informatie over de voorraadbehoeften tot data van point of sale-transacties.

De verbouwing van de 780 winkels tot smart stores vroeg om de installatie van meer dan 14.000 draadloze access points, 1500 routers en 850 switches. Voor het project werd daarnaast voor meer dan 8000 kilometer aan kabels gelegd, werden apparatuur en draadloze diensten in 32 bedrijfsonderdelen opgewaardeerd en werden er in 100 winkels nieuwe telefoonsystemen geïnstalleerd.

Tenslotte werden er 9000 filialen bezocht voor installatie, tests en inbedrijfname van apparatuur.