Grote veranderingen op til bij huis-aan-huisfolder

De komst van de Ja-sticker in Amsterdam heeft veel los gemaakt. Het lijkt wel zeker dat in 2019 veel verandert in het bereik van de huis-aan-huisfolder. Kiesjefolders is dé manier voor bedrijven om heel gericht te blijven communiceren met hun klanten.

Kiesjefolders is gestart in Amsterdam als reactie op de komst van de ja-sticker en biedt van ongeveer 35 retailers de folders aan. Kiesjefolders heeft nu 40.000 deelnemers in twee marktgebieden: Amsterdam en buiten de bebouwde kom. Gebieden waar het moeilijk is om consumenten via ongeadresseerde reclame te bereiken.

Interessegebieden

Nieuw bij Kiesjefolders is de mogelijkheid voor ondernemers om ook klanten bereiken die niet voor hun folder hebben gekozen. Aldo Breed, bedenker van Kiesjefolders: “Consumenten stellen hun eigen, gratis reclamepakket samen op www.kiesjefolders.nl. Zij kiezen uit het aanbod van deelnemende retailers en een aantal extra’s zoals de verrassingsfolder, lokale aanbiedingen of samples. Maar nu geven consumenten ook concrete interessegebieden aan, zoals meubels en wonen, huisdieren, mode, telefonie, auto’s en klussen/.verbouwen. Daar liggen grote kansen.”

“Nieuw is verder data driven marketing. Wekelijks wordt voor iedere deelnemer het adresblad digitaal geprint. Campagnes van bedrijven kunnen dus ook per adres gericht worden doorgeplaatst. De attentiewaarde van ons papieren adresblad is enorm hoog. Op het voorblad kan van alles worden afgebeeld. Van een waardebon met unieke code, gerichte aanvullende (lokale) aanbiedingen die niet in de reguliere folder staan of een advertentie om  folderfans te informeren over de klantenkaart. Zo is Kiesjefolders veel meer dan een stapel folders.”