Archief per maand:
Archief per jaar:

Ja-ja-sticker komt, Kiesjefolders.nl uitkomst

Amsterdam voert, met toestemming van de rechter, per 1 januari de ja-ja-sticker in. Bedrijven, die willen dat hun folders onder de ogen komen van zoveel mogelijk consumenten, stappen in bij Kiesjefolders.nl.
De gemeente Amsterdam heeft deze week de, door de reclamebranche aangespannen rechtszaak gewonnen. De hoofdstad heeft volgens de rechter aannemelijk gemaakt dat de invoering van de ja-ja-sticker goed is voor het milieu (minder papier en minder plastic). Het ligt in de lijn der verwachting dat Utrecht, Leiden en andere steden snel het Amsterdamse voorbeeld volgen.
Dat betekent dat alleen bij inwoners die een ja-ja-sticker op hun brievenbus hebben geplakt, nog reclamedrukwerk mag worden bezorgd. Marketing- en detailhandelspecialist Aldo Breed biedt met zijn start-up Kiesjefolders.nl uitkomst voor detaillisten, die toch hun reclamedrukwerk op zoveel mogelijk adressen bezorgd willen blijven zien.

40 bedrijven

“Retailers kunnen na 1 januari weliswaar minder huis-aan-huis verspreiden, maar toch hun bereik op peil houden door ook met Kiesjefolders.nl in zee te gaan”, aldus Breed. Sinds hij in januari van dit jaar begon hebben 40 bedrijven voor Kiesjefolders.nl gekozen om op die manier ook hun acties en aanbiedingen onder de aandacht te brengen.
Kiesjefolders.nl werkt samen met Sandd, dat de folders wekelijks bezorgt, op naam in een eigen pakket. “Grote concerns, kleinere retailers en regionale speciaalzaken: voor hen zijn wij dé oplossing.”
Kiesjefolders.nl heeft al ruim 30.000 abonnees in het land en het worden er in rap tempo meer. “De meesten komen uit Amsterdam. Maar ook velen, die wonen in gebieden buiten de bebouwde kom, sluiten zich bij ons aan. Daar worden de standaard folderpakketten niet of nauwelijks bezorgd.”

Favoriet

Breed weet het zeker: “Consumenten ontvangen en lezen graag de folders van hun favoriete retailers. Folders leveren voordeel op, maar zijn ook gezellig om te lezen.”
In Denemarken is het vanaf 2013 al mogelijk voor consumenten om zelf te kiezen welke folders hij wil ontvangen. Ruim 25 procent van de Deense huishoudens maakt hier gebruik van.