Saunabezoeker overleden na legionellabesmetting

De dood van een 69-jarige inwoner uit Enkhuizen is te wijten aan legionellabesmetting.  Hij heeft die opgelopen bij een sauna in Avenhorn.

Dat meldt RTV Noord-Holland, naar aanleiding van een onderzoek van de GGD. Nadat vorige maand was gebleken dat de man aan legionella was overleden, werd naar de bron van de bacterie gezocht. De gezondheidsdienst kwam tenslotte uit  bij sauna Grosthuizen in Avenhorn.

Mensen die in de laatste twee weken van oktober in die sauna zijn geweest en ziekteverschijnselen hebben, wordt geadviseerd naar hun huisarts te gaan. Volgens de eigenaresse zijn er in de betreffende periode ongeveer driehonderd bezoekers geweest. De sauna heeft inmiddels maatregelen genomen.

Legionelladode na saunabezoek.

Legionelladode na saunabezoek.