Archief per maand:
Archief per jaar:

Wint AH nou echt van Dirk?

Duur

Een rechtszaak kent een winnaar en een verliezer.  Maar of dat geldt voor het kort geding, dat Albert Heijn aanspande tegen Dirk?

Inzet was de paginagrote Dirk-advertentie op 14 januari plaatste in twee dagbladen. Daarin werden de prijzen van de twee Noord-Hollandse supers vergeleken. Dirk concludeert dat hij 20 procent goedkoper is dan Appie.

 

Volgens AH waren de prijzen in de advertentie onjuist. De rechter gaf de Zaanse grootgrutter gelijk. Zaterdag moest de Amsterdamse prijsvechter over een halve pagina in dezelfde kranten rectificeren.

 

AH dus de winnaar? Ik twijfel. In het vonnis staat dat AH ‘maar elf procent duurder is’, ziet ook supermarktexpert Gerard Rutte. Wie rekent, en wie doet dat in deze barre tijden niet, gaat dus naar Dirk.

De persiflage op de ‘Muppets’ (AH heeft een spaaractie met poppen uit de bekende tv-show) die op Dumpert.nl staat, gunt Dirk in elk geval alle eer. Zowel de Zweedse chef als Waldorf en Statler constateren: Appie is (te) duur.

 

Arno Ruitenbeek